Krupnik - zupa naszych przodków

źródło:Wikipedia
Krupnik, to zupa która od dawna towarzyszy nam na naszych stołach.
Krupnik warzyła moja prababcia, moja babci i moja mama.
Również w naszym domu często jemy pyszną, domową zupę świetnie przyrządzoną przez moją żonę.
Zupa jest tania, bowiem mięso z zupy (tzw. wkładka) wystarczy, aby krupnik był jedynym daniem obiadowym.

Składniki 
1/2 kg mięsa z kością (polecam żeberka), włoszczyzna, 3 łyżki kaszy perłowej, 5 ziemniaków pokrajanych w kostkę, 1-2 suszone grzyby, sól, pieprz, 1/2 cebuli, trochę posiekanej pietruszki zielonej.

Wykonanie
Umyte mięso zalać zimną wodą, dodać grzyby, pieprz i sól - zagotować.
Po zagotowaniu wsypać kaszę i gotować 40 min.
Następnie dodać pokrojone w kostkę ziemniaki, włoszczyznę (ponieważ ja nie lubię w zupie farfocli, żona włoszczyznę związuje i po ugotowaniu wyrzuca), i pokrojoną w ćwiartki cebulę.
Gotować dalsze 20 min. Gdy w czasie gotowania wygotuje się nieco woda, można dolać odpowiednią ilość wrzątku. Gdy mięso będzie miękkie, wyjąć je z krupniku.
Zupę po podaniu na talerzu można posypać zieloną pietruszką.

Komentarze

  1. Zupa sama w sobie genialna, ale musze się przyznać, że nie znoszę mięsa w zupie. Zaraz po zrobieniu wywaru wyciągam i robię drugie danie albo obieram z kości i mrożę wraz z ok litrem wywaru - świetna podstawa na szybki sos :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Piernik lwowski - mamy Uli

Zalewajka, barszcz, czy żurek ?

Przepisy na wino z żyta i owoców oraz wino bez drożdży z „Plon” (1938 r.)